سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دبستان نرجس ناحیه 6 اصفهان
 
لینک دوستان

 

روزی هزار بار دلت راشکسته ام

بیخود به انتظار وصالت نشسته ام


هربار این تویی که رسیدی و در زدی

هربار این منم که در خانه بسته ام


هر جمعه قول میدهم آدم شوم ولی

هم عهد خویش هم دلت راشکسته ام


 

 


پیامک تبلیغاتی
[ پنج شنبه 93/3/22 ] [ 11:27 صبح ] [ کلاس اول ] [ نظرات () ]

خاصیت شگفت‌انگیز کشمش

 

 

عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

انگور خشک شده که همه به نام کشمش می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است. 

1- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد. 

2- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند. 

3- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است. 

4- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد. 

5- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند... کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد. 

6- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است 

7- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد. 

8- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد. 

9- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود. 

10- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد. 

11- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد. 

12- کشمش از سرطان جلوگیری می کند. 

13- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد. 

14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد. 

15- کشمش موجب کاهش استرس می گردد. 

16- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود. 

17- کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید... 

18- تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند. 

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد. 

20- کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است. 

21- کشمش باعث تقویت اعصاب می شود. 

22- کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند. 

23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید.. 

24- کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد. 

25- کشمش، دهان را خوشبو می کند. 

26- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند. 

پس از همین حالا، کشمش را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت برید. 

 

 


پیامک تبلیغاتی
[ شنبه 93/3/17 ] [ 12:47 صبح ] [ کلاس چهارم الف ] [ نظرات () ]

خواص فوق‌العاده گردو

 

 

نمی‌توانید تصور کنید مصرف روزانه چند عدد گردو چه تأثیری روی سلامتیتان دارد. اگر کلسترول خونتان بالاست، قلب نازنینتان مشکلی دارد، یبوست دارید، دغدغه‌ی لاغری رهایتان نمی‌کند به سراغ این گرد مفید بروید. باید بدانید زیر آن پوست سفت دنیایی از خواص فوق‌العاده در انتظارتان است. با ما همراه باشید تا گلچینی از خواص گردو را بازگو کنیم.

1- گردو برای آن‌هایی که می‌خواهند لاغر شوند

اگر تصمیم گرفته‌اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواند همیار خوبی برای رسیدن به خوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذا یک مشت گردو (30 گرم) میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه‌ای و غیره نخواهید داشت. در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌کنید بلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود. به خاطر این که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معده می‌شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به این زودی‌ها گرسنه‌تان نمی‌شود.

 

2- گردو برای آن‌هایی که از یبوست رنج می‌برند

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.

توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود

 

3- گردو میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد

گردو سرشار از «استرول‌های گیاهی» است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌یابد.

 

4- گردو دوستدار قلب نازنین شما

گردو برای سلامت قلب مفید است. به خاطر این که این ماده‌ی غذایی با ارزش سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد و برای همین به عملکرد خوب قلب کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این درصد اسیدهای چرب اشباع شده یا همان چربی‌های مضر گردو بسیار کم است و در عین حال حاوی میزان زیادی منیزیم می‌باشد. توجه داشته باشید که منیزیم تنظیم کننده‌ی ضربان قلب است و از رگ‌های خونی محافظت می‌کند. پس برای این که قلبتان در سلامت باشد گردو را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید.

 

5- گردو شما را از گزند پیری دور می‌کند

اگر برای داشتن پوستی جوان و شاداب به دنبال انواع کرم‌های ضد چروک هستید بهتر است این آیتم را با دقت بیشتری بخوانید. اگر نمی‌خواهید دست روزگار به این زودی‌ها پوست شما را پر از نقش و نگار کند گردو میل کنید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را جوان نگه می‌دارند.

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند

 

باید بدانید که مصرف 25 گرم گردوی تازه حدود 15 درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین E را تأمین می‌کند. حتماً هم می‌دانید که ویتامین E ویتامین جوانی است. یعنی چین و چروک را از پوست دور می‌کند. علاوه بر این گردو حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می‌باشد که اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود.

 

 لطفاً در مصرف آن زیاده‌روی نکنید

نه تنها گردو بلکه هر ماده‌ی غذایی مفید دیگری را هم به اندازه میل کنید. اگر چه گردو خواص زیادی دارد و برای سلامتی ما بسیار مفید است اما نباید در مصرف آن دچار افراط شوید. مصرف روزانه 30 گرم از این ماده‌ی غذایی کافی است. با وجود این که چربی‌های موجود در گردو جزو چربی‌های مفید محسوب می‌شوند اما در هر حال این ماده‌ی غذایی چرب است و باید در مصرف آن دچار افراط نشوید.

 


پیامک تبلیغاتی
[ شنبه 93/3/17 ] [ 12:44 صبح ] [ کلاس چهارم الف ] [ نظرات () ]

ورزش‌هایی برای کاهش زانو درد

 

 

در ابتدا با مقدار کم شروع کنید. اگر برای بار اول، بدون درد حرکات را انجام دادید، برای بار دوم تعداد حرکات را بیشتر کنید. به طور کلی، در حدود 30 دقیقه هر روز ورزش کنید.پیاده روی باعث کاهش درد مفاصل و تقویت عضلات پا می‌شود و انعطاف پذیری بدن را بهبود می‌بخشد و برای قلب نیز بسیار خوب است.

 

پا را از یک طرف بلند کردن

پشت یک صندلی را برای حفظ تعادل بگیرید. وزن بدن را روی پای چپ بیندازید. پای راست را بلند کنید و از پای چپ دور کنید. پای راست باید صاف باشد و عضلات پا باید کشیده باشند. خم نشوید. پای خود را پایین بیاورید و استراحت کنید. این حرکت را 10 بار انجام دهید، استراحت کنید و 10 بار دیگر هم انجام دهید. اگر برایتان سخت است تا جایی که می‌توانید پایتان را بالا ببرید، نه بیشتر. بعد از چندین بار تمرین، خواهید توانست پای خود را بالاتر ببرید.

 

نشستن و بلند شدن

این تمرین برای راحت بلند شدن می‌باشد. دو بالش روی صندلی بگذارید و صاف بنشینید. کف پاها باید روی زمین باشد. به آرامی بلند شوید. سپس، به آرامی بنشینید. در این تمرین باید زانوها خم باشند و حرکت نکنند. دستان‌تان هم می‌توانند آزادانه در طرفین باشند و هم می‌تواند ضربدری همدیگر را بگیرند. اگر برای‌تان سخت است، یک بالش دیگر اضافه کنید یا از صندلی دسته دار برای بلند شدن کمک بگیرید.

 

تعادل بر یک پا

روی یک پا بایستید. می‌توانید پشتی یک صندلی را برای حفظ تعادل بگیرید. به آرامی، پای خود را بالا ببرید. 20 ثانیه در این حالت بمانید. به آرامی پای خود را به زمین برسانید. دوباره این حرکت را انجام دهید. این حرکت برای زمانی که می‌خواهید از ماشین پیاده شوید یا خم شوید، مفید است. اگر برایتان مقدور است، مدت طولانی تری روی یک پا بایستید یا با چشمان بسته این حرکت را انجام دهید.

 

بالا رفتن از پله

این حرکت پا را قوی می‌کند. ابتدا هر دو پا روی زمین باشند. پای چپ خود را روی پله بگذارید (می توانید به جای پله، از جسمی سفت به ارتفاع پله نیز استفاده کنید). به دنبال آن، پای راست را نیز روی پله قرار دهید. سپس صاف بایستید. الان کف هر دو پایتان روی پله قرار دارد. پایین بیایید، بدین صورت که اول پای راست خود و سپس پای چپ را پایین بگذارید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید و استراحت کنید و سپس 10 بار دیگر انجام دهید. بار دوم ابتدا پای راست خود را روی پله قرار دهید. اگر برایتان سخت است، می‌توانید از دیوار و نرده برای حفظ تعادل کمک بگیرید یا در ابتدا، از پله‌هایی با ارتفاع کم استفاده کنید.

 

پیاده روی

پیاده روی یک ورزش خوب برای درد زانو می‌باشد. پیاده روی باعث کاهش درد مفاصل و تقویت عضلات پا می‌شود و انعطاف‌پذیری بدن را بهبود می‌بخشد و برای قلب نیز بسیار خوب است. موقع پیاده روی، به جلو نگاه کنید و با آرامش اعصاب، راه بروید. بازوها و پاهایتان را حرکت دهید. اگر شما مبتلا به استئوآرتریت هستید، بهتر است قبل از انجام دادن ورزش، با پزشک خود مشورت کنید.

 

سایر ورزش‌های مفید

اگر ورزش کنید، وزنتان نیز کم می‌شود (البته با رعایت تعادل در خوردن غذا) و با کاهش وزن، فشار کمتری به مفاصل وارد خواهد شد.سایر ورزش‌هایی که برای درد زانو مفید می‌باشند، عبارتند از: دوچرخه سواری، شنا و ورزش‌های آبی. ورزش‌های آبی برای درد مفاصل و آرتریت بسیار خوب هستند. درباره ورزش‌هایی که نباید انجام دهید، از پزشک یا فیزیوتراپیست خود بپرسید.

 

به نقل از آرمان


پیامک تبلیغاتی
[ شنبه 93/3/17 ] [ 12:38 صبح ] [ کلاس چهارم الف ] [ نظرات () ]
 
طناب بازان حرفه ای
 
 
چند کلیپ خنده دار ! (52) www.taknaz.ir

پیامک تبلیغاتی
[ چهارشنبه 93/3/14 ] [ 12:21 صبح ] [ کلاس چهارم الف ] [ نظرات () ]

داستان های کوتاه از زندگی امام خمینی

خانم فریده مصطفوی (دختر امام):

یادم می آید بچه که بودم و با توپ توی اتاق بازی می کردم توپ را زدم وشیشه شکست , آقا با ناراحتی آمدند که ما را تادیب کنند که چرا این کار را کرده ایم ؟ من گفتم خانم به ما گفتند در اتاق بازی کنید ,عیبی ندارد . تا من این را گفتم , ایشان هیچ نگفتند و سرشان را پایین انداختند و از اتاق بیرون رفتند

(برداشتهایی از سیره امام خمینی  رحمه الله علیه جلد 1 صفحه 80 )

 

*********************

حق ندارم به خانم دستور بدهم

خانم زهرا مصطفوی (دختر امام):

«من ندیدم در طول زندگی، امام به خانمشان بگویند: در را ببندید. بارها و بارها میدیدم که خانم میآمدند و کنار آقا مینشستند ولی امام خودشان بلند میشدند و در را میبستند و حتی وقتی پا میشدند، به من هم نمیگفتند که در را ببندم. یک روز به آقا گفتم: «خانم که داخل اتاق میآیند، همان موقع به ایشان بگویید در را ببندند.» گفتند: «من حق ندارم به ایشان امر کنم!» حتی به صورت خواهش هم از ایشان چیزی را نمیخواستند. »                      (برداشتهایی از سیره امام خمینی  رحمه الله علیه جلد 1 صفحه 87 )

*********************

چرا شما نشسته اید؟

خانم صدیقه مصطفوی (دختر امام):

یک روز من در خدمت امام ایستاده بودم و دخترهایم نشسته بودند. ایشان با ناراحتی به بچه ها گفتند: بلند شوید و بروید. اصلاً وقتی مادر جلوی شما ایستاده چرا شما نشسته اید بلندشوید از جایتان

(برداشتهایی از سیره امام خمینی  رحمه الله علیه جلد 1 صفحه 34 )

*********************

کنجکاوی نمی کردند

همسر امام :

امام کم نصیحت می کردند. از هفت سالگی در تربیت دینی دقت داشتند؛ یعنی می گفتند از هفت سالگی نماز بخوان. می گفتند اینها (بچه ها) را وادار به نماز کن تا وقتی 9 ساله شدند عادت کرده باشند. من به ایشان می گفتم تربیت های دیگر با من، نمازشان با شما، شما بگو، من که می گویم گوش نمی کنند. خودشان مقید بودند و می پرسیدند، اما همین که بچه ها می گفتند نماز خوانده ام قبول می کردند و کنجکاوی نمی کردند.                                   (برداشتهایی از سیره امام خمینی  رحمه الله علیه جلد 1 صفحه 42 )


پیامک تبلیغاتی
[ چهارشنبه 93/3/14 ] [ 12:8 صبح ] [ کلاس چهارم الف ] [ نظرات () ]


پیامک تبلیغاتی
[ سه شنبه 93/3/13 ] [ 11:54 عصر ] [ کلاس چهارم الف ] [ نظرات () ]

کوله بارم بر دوش ، سفری تا ته تنهایی محض ، سازکم با من گفت : هرکجا لرزیدی ، از سفر ترسیدی ، تو بگو از ته دل ، من خدا را دارم


پیامک تبلیغاتی
[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 11:37 صبح ] [ معاونت آموزشی ] [ نظرات () ]
خیلی‌ها مرد رو شاهکار عقلی آفرینش میدونند و برخی دیگه میگن غفلت خدا باعث شده چنین موجودی پا به عرصه وجود بگذاره. بعضی‌ها مرد رو اسطوره رحمت می‌دونند اما عده‌ای دیگه این فرضیه نه چندان دور از ذهن رو قبول ندارند و تکامل مرد رو موجبات زحمت برای ساکنان نسوان زمین می دونند! خلاصه از اونجا که از این حرف و حدیثها زیاده و نمیشه یهویی یکیشو قبول کنیم و چون میدونم که خیلی مشتاقند تا بدونند که آخه چی شده که این آقایون از عرش به فرش اومدند و یه جورایی پاشون به این زمین خاکی رسیده از شما دوستان دعوت می کنم سوال چهار جوابی زیر رو از نظر بگذرونید. ببینید نتیجه‌ای عایدتون میشه؟! گمون نکنم ولی اگه شد منم بی خبر نگذارید.

 

چرا خدا مردها را آفرید؟


*هدف خاصی نبود
*گِل اضافه مونده بود
*نسخه آزمایشی بود
* دیگه چیز خاصی نبود
 آخرش گرفتید که چرا خدا مردها را آفرید؟ نگرفتید؟! ای بابا عجب معمایی شدااااا ... خداییش چند بار گفتید واقعــاً که، واقعــاً که!


خیلی به مردها خندیدید؟! قد خوردن یه یخ در بهشت با طعم زرشک دلتون خنک شد!؟ اشکالی نداره ولی شاید شنیده باشید که میگن: خدا مردها را آفرید که گاهی خانمها را بخندانند و اغلب اوقات هم آنها را حرص بدهند

آخر اینکه در جایی نوشته بود: مرد از آن دسته معدود موجوداتی است که وقتی نمیبینی‌اش انگار چیز بزرگی کم داری چیزی قد تمام دوست داشتن‌هایت که به یقین با دیگران تکرار نمیشود.!

 

 


پیامک تبلیغاتی
[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 11:25 صبح ] [ معاونت آموزشی ] [ نظرات () ]

به فرزندانمان عذرخواهی کردن را یاد بدهیم

والدین کودک مادر فرزند

به طور کلی لازم است که نگاه ما به کودکان به این صورت باشد که آنها موجوداتی هستند که با مهارت های اجتماعی اصلاح شده، متولد نشده اند و در فرآیند رشد و تربیت شان، این مهارت ها را از والدین و مربیان یاد می گیرند. آنچه بیش از هر چیزی مهم است، اینکه بزرگ ترها به چه صورتی بتوانند رفتارهای درست را به بچه ها بیاموزند.
به طور کلی لازم است که نگاه ما به کودکان به این صورت باشد که آنها موجوداتی هستند که با مهارت های اجتماعی اصلاح شده، متولد نشده اند و در فرآیند رشد و تربیت شان، این مهارت ها را از والدین و مربیان یاد می گیرند. آنچه بیش از هر چیزی مهم است، اینکه بزرگ ترها به چه صورتی بتوانند رفتارهای درست را به بچه ها بیاموزند.
یکی از مهارت های رفتاری بسیار مهم که آموزش و درونی کردن آن در دوران کودکی از اهمیت خاصی برخوردار است، این است که کودکان یاد بگیرند که بعد از اینکه مرتکب خطایی شدند، عذرخواهی کنند. این رفتاری است که هیچ کودکی از بدو تولد آن را نمی داند. پس باید به درستی به کودک آموزش داده شود.چطور به فرزندمان عذرخواهی کردن را یاد بدهیم؟ شاید شما تصور کنید عذرخواهی فقط عبارتی ساده است و اگر فرزند شما در قبال کار اشتباهی که انجام داده به شما بگوید: «مرا ببخش»، واقعا به اشتباه خود پی برده است. ممکن است متعجب شوید، اما باید بدانید عذرخواهی هیچ گاه ساده نیست حتی برای بزرگسالان اما برای یک کودک سخت ترین بخش این است که بداند عذرخواهی به چه معنا است و چه لزومی دارد؟ تلاش زیادی لازم است تا شما با مهربانی و آرامش به فرزندتان عذرخواستن را بیاموزید.

از فرزندان کوچک تر شروع کنید
1-آنها را متوجه کنید که چرا عذرخواهی لازم است؟ فرزندان کوچک تر به خصوص کودکان نوپا و در سنین قبل از دبستان، بسیار خودمحورند و به عکس العمل کودکان دیگر در برابر کاری که انجام داده اند، توجه ندارند. به کودک خود به آرامی توضیح دهید که حرفی که زده یا کاری که انجام داده به بدن، وسایل یا احساسات شخص دیگری صدمه زده است.
2- قدم به قدم آموزش بدهید. تنها گفتن اینکه بگو «ببخشید» برای یک کودک بی معنا است، مگر اینکه بداند مفهومی که پشت این جمله است، چیست؟ در ابتدا ممکن است این طور به نظر بیاید که کودک صرفا کلمات را بعد از شما تکرار می کند، تا زمانی که خودش یاد بگیرد مستقل و بجا از آن استفاده کند. برای مثال: «من وقتی عروسکت را از تو گرفتم باعث شدم گریه کنی، متاسفم که تو را ناراحت کردم، چطور می توانم جبران کنم؟»
3-وقتی خودتان اشتباه می کنید، از کودکتان عذرخواهی کنید. هیچ ابزار آموزشی قوی تر از این نیست که شما رفتاری را که انتظار دارید از فرزندتان ببینید، برایش شبیه سازی کنید. از کلماتی استفاده کنید که فرزندتان بفهمد شما از کاری که انجام داده اید، ناراحتید و مسوولیت آن را پذیرفته اید. جمله هایی مانند این: «من متاسفم که سرت داد کشیدم. خیلی از این کار ناراحت شدم و سعی می کنم، دیگر این کار را تکرار نکنم.»
4-به فرزندتان کمک کنید تا اشتباهی را که انجام داده جبران کند. مانند اینکه به دوست او کمک کنید تا برج اسباب بازی که کودک شما به آن ضربه زده و خراب کرده است، دوباره درست کند. یا نقاشی را که او خط خطی اش کرده دوباره بکشد. نکته مهم این است که او بفهمد اشتباهاتی که انجام می دهد تنها با گفتن کلمه «ببخشید» اصلاح نخواهد شد

پیامک تبلیغاتی
[ دوشنبه 93/3/12 ] [ 10:43 صبح ] [ معاونت آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 327364